Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sledování kvality geometrických parametrů koleje v úsecích s podpražcovými podložkami
Grygar, Zdeněk ; Trejtnar, Radek (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Práce je věnována hodnocení geometrických parametrů koleje v úseku s podpražcovými podložkami a možnosti porovnání výsledků nivelace a měřícího vozu. V práci byly shrnuty výsledky měření nivelace na obou zkušebních úsecích Havlíčkův Brod – Okrouhlice, žst. Planá nad Lužnicí a jejich vyhodnocení.
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Vukušičová, Daniela ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků ve výhybkách. V rámci práce byly vytipovány dvě výhybky v různém stádiu opotřebení, pozornost byla zaměřena především na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu opotřebení na dynamické účinky. Součástí práce je sestavení metodiky měření a návrh vhodného matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
Vyhodnocení vlivu podpražcových podložek ve zkušebním úsekuv žst. Planá nad Lužnicí
Švanda, Tomáš ; Langer, Vojtěch (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Podpražcové podložky jsou pružné desky umístěné na spodní ploše pražce. Cílem těchto prvků je mimo jiné zpomalit rozpad geometrických parametrů koleje a snížit tak potřebu zásahu do koleje, tedy náklady na údržbu. V současné době jsou podpražcové podložky osazeny ve třech zkušebních úsecích v síti SŽDC. Vliv podpražcových podložek je průběžně sledován. Ve zkušebních úsecích je přesnou nivelací sledována výšková poloha kolejnic. Bakalářská práce je věnována zkušebnímu úseku v žst. Planá nad Lužnicí. V rámci práce bylo provedeno měření nivelace v roce 2015, naměřená data byla vyhodnocena a porovnána s předchozími měřeními. Do vyhodnocení vlivu podpražcových podložek byly dle dispozice zapracována také data z měření měřícím vozem.
Rozvoj skluzových vln v obloucích malých poloměrů
Valehrach, Jan ; Kohout,, Martin (oponent) ; Lidmila,, Martin (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Vlivem provozu dochází k opotřebování a poškozování kolejnic. Se zvyšující se rychlostí kolejových vozidel, s vyšším zatížením tratí, a především v okolí spádových center s vyšší frekvencí spojů se do popředí zájmů správců tratí dostávají vady, které se dříve nevyskytovaly v takové hojné míře nebo nebyly brány jako významné. Nejsou-li tyto vady přímo omezující pro provozuschopnost, jsou v každém případě zdrojem hluku a vibrací. Jednou z vad, vyskytující se na železniční dopravní cestě, jsou vady mikrogeometrie pojížděné plochy hlavy kolejnice. Ve směrových obloucích s poloměrem menším než 600 m, případně 700 m, se na vnitřním kolejnicovém pásu vyskytují vady označované jako skluzové vlny. V obloucích o poloměrech 300 m a méně jsou tyto vlny natolik výrazné, že jsou významným zdrojem hluku a vibrací. Především vibrace mají vliv nejen na okolí tratí, ale i na samotnou trať, neboť jsou příčinou dalších vad v konstrukci koleje. Tato disertační práce se věnuje tématu skluzových vln se zaměřením na sledování vzniku a rozvoje vln v čase. Ověření možnosti sledování rozvoje skluzových vln v čase je základem pro případné budoucí modely predikující rozvoj vad. V rámci řešení dané problematiky byla uskutečněna četná měření geometrických paramaterů koleje a mikrogeometrie hlav kolejnic, konkrétně skluzových vln. Pomocí metod RMS a peak-to-peak byla hodnocena rychlost rozvoje vad v čase a vztah k dalším parametrům koleje. Na základě získaných křivek rozvoje byly odhadnuty intervaly pro další opravné zásahy. Část práce se věnuje nedostatku, resp. přebytku převýšení v souvislosti s rozvojem skluzových vln.
Hodnocení zkušebního úseku s podpražcovými podložkami
Murínová, Klára ; Langer, Vojtěch (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Podpražcové podložky jsou pružné podložky umístěné na ložné ploše železničního pražce. Jejich hlavním přínosem je zmenšení namáhání pražcového podloží, zvýšení stability geometrických parametrů koleje, výsledné prodloužení životnosti koleje a snížení nákladů na údržbu. V České republice máme tři zkušební úseky, ve kterých jsou podpražcové podložky použity. Je v nich provozně ověřován jejich vliv. Bakalářská práce je zaměřena na zpracování a vyhodnocení vlivu podpražcových podložek ve zkušebním úseku v žst. Ústí nad Orlicí. V rámci zpracování bakalářské práce bylo provedeno několik měření výškové polohy koleje ve zkušebním úseku v letech 2016 a 2017, která byla zpracována a porovnána s měřeními z roku 2015. Do vyhodnocení vlivu podpražcových podložek je zahrnuto i zpracování a vyhodnocení signálů z talířových snímačů, které slouží k měření tlaku v podloží od projíždějících souprav.
Pásový dopravník pro dopravu kameniva
Smola, Jiří ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu drceného kameniva na vzdálenost 40 m a p evýšením 8 m. Práce obsahuje stru ný popis jednotlivých ástí dopravníku, funkční výpočet a určení hlavních rozm r dle normy ISO 5048. Práce dále obsahuje výkres sestavy dopravníku a výkres ocelové konstrukce rámu.
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 70 + přílohy Počet příloh: cca 40 Rok obhajoby: 2012 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní bakalářské práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.
Měření dynamických parametrů součástí kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy, také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu. Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Náplní bakalářské práce je experimentální analýza dynamických účinků vybraných konstrukcí pružného bezpodkladnicového upevnění kolejnic. Účinky vlakové dopravy byly simulovány na speciálně upravených vzorcích pomocí inerciálního budiče. Bylo provedeno také doplňkové měření dynamické odezvy konstrukcí na ráz vyvolaný modálním kladivem. Měření byla uskutečněna v prostorách laboratoří ÚPKO a ÚŽKS a v terénu.
Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Bc. Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybky se zaměřením na stav konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 100 + přílohy Počet příloh: cca 340 Rok obhajoby: 2014 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní diplomové práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce se zaměřením na stav konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.
Vyhodnocení geometrických parametrů koleje s podpražcovými podložkami
Škovranová, Michaela ; Volejník, Miloslav (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává informace o způsobu a přínosu použití pražců s podpražcovými podložkami v zahraničí a hodnotí geometrické parametry koleje s podpražcovými podložkami ve zkušebních úsecích tratě Havlíčkův Brod – Okrouhlice a v žst. Planá nad Lužnicí. V diplomové práci je vyhodnoceno měření výškové polohy koleje přesnou nivelací a odchylky GPK naměřené měřícím vozem. V práci je vysloven závěr o vlivu podpražcových podložek na geometrické parametry koleje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.